500 ΕΥΡΩ ΕΤΗΣΙΩΣ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΑ ΝΕΑ ΔΙΟΔΙΑ - ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ...
Τα διόδια έφτασαν έξω από την πόρτα μας. Ουσιαστικά είμαστε στο «και πέντε» μιας και οι βάσεις των διοδίων σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη έχουν είδη τοποθετηθεί και τα κουβούκλια απλά περιμένουν τις εκλογές.
Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια με την ιδιωτικοποίηση των οδικών αξόνων, πολλαπλασιάστηκαν τα διόδια στο οδικό δίκτυο και τα χαράτσια για τα διόδια αυξήθηκαν ακόμα και πάνω από 500% σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων.
Η Λαϊκή Συσπείρωση έχει αναπτύξει μια σειρά δράσεων ενάντια σε όλα τα διόδια τόσο σε επίπεδο Δήμου όσο και σε επίπεδο Περιφέρειας. Αρκετές φορές, και με την απειλή διώξεων από τον κρατικό μηχανισμό, μέλη και φίλοι της, απέκλεισαν τα διόδια και άνοιξαν τις μπάρες.
Μετά από πίεση των εκλεγμένων συμβούλων της Λαϊκής Συσπείρωσης στον Δήμο Διονύσου, πέρασε ομόφωνο ψήφισμα εναντίωσης τόσο στην αύξηση 60% στα διόδια Αφιδνών όσο και στην δημιουργία νέων διοδίων στους ανισόπεδους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου.
Η Λαϊκή Συσπείρωση επέμεινε και πέτυχε στη σχετική απόφαση να καταγγέλλεται και η παραχώρηση εκμετάλλευσης των εθνικών δρόμων στους εργολάβους. Τα διόδια και οι διαρκείς αυξήσεις αυτών δεν έγιναν για καλύτερους δρόμους, αλλά για να ωφεληθούν οι μεγαλοεργολάβοι. Είναι ψέμα ότι αυτοί πληρώνουν για την κατασκευή των δρόμων.
Στην ουσία, το δημόσιο χρηματοδοτεί τα έργα και αυτοί συμμετέχουν μόλις κατά 10%, ενώ τους παραχωρείται το δικαίωμα να τα εκμεταλλεύονται για δεκαετίες (30-35 χρόνια), επιβάλλοντας δυσβάσταχτα διόδια.
Οι δρόμοι είναι ήδη πληρωμένοι από τα τέλη κυκλοφορίας, τον φόρο στα καύσιμα και τα διόδια που τόσα χρόνια πληρώναμε και συνεχίζουμε να πληρώνουμε. Κυρίως όμως είναι πληρωμένοι με τη δυσβάσταχτη φορολογία που επιβάλλεται καθημερινά στην λαϊκή οικογένεια.
Το νέο χαράτσι των διοδίων θα γονατίσει το λαϊκό εισόδημα, που ήδη έχει τσακιστεί από την κυβερνητική πολιτική. Τα νέα διόδια που θα τοποθετηθούν στις εισόδους και τις εξόδους του Αγ. Στεφάνου και της Βαρυμπόμπης κοστολογούνται με 90 και 60 λεπτά αντίστοιχα ανά διέλευση.
Αυτό σημαίνει ότι, οι εργαζόμενοι στην περιοχή καθημερινά θα πληρώνουν για να πάνε και να γυρίσουν από τη δουλειά τους 1,80 ευρώ, δηλαδή, περίπου 500 ευρώ ετησίως.
Αυτή όμως δεν θα είναι και η μοναδική επιβάρυνση. Περισσότερα και ακριβότερα διόδια σημαίνουν ραγδαία αύξηση του κόστους μεταφοράς τροφίμων και εμπορευμάτων λαϊκής κατανάλωσης, η οποία φυσικά θα μετακυλήσει στην τιμή τους. Δηλαδή ακόμα και να βρεθούν παρακαμπτήριες οδοί για να αποφύγουμε το άμεσο χαράτσι των διοδίων, θα το πληρώνουμε έμμεσα.
Εκτός από τα στελέχη της Λαϊκής Συσπείρωσης όλοι οι υπόλοιποι περιφερειακοί σύμβουλοι συμφωνούσαν κάνοντας προτάσεις για το πώς θα πληρώνει ο κόσμος τα διόδια. Τόσο η Δημοτική αρχή όσο και οι υποψήφιοι συνδυασμοί για τον δήμο Διονύσου, παρά τους φραστικούς λεονταρισμούς τους για να μην τοποθετηθούν τα διόδια στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου ουσιαστικά είναι έτοιμοι να τα αποδεχτούν, εάν δοθούν κάρτες στους κατοίκους ή άλλες προσωρινές λύσεις.
Σε επίπεδο περιφέρειας η Λαϊκή Συσπείρωση πρότεινε την πλήρη κατάργηση των διοδίων. Η πρόταση αυτή καταψηφίστηκε από τις υπόλοιπες παρατάξεις. Χαρακτηριστική είναι η στάση των δυνάμεων που μας καλούν να τις ψηφίσουμε. Η παράταξη της ΝΔ πρότεινε να υπάρχουν διόδια στα όρια του νομού. Σε αυτό συμφώνησε ο περιφερειακός σύμβουλος και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Τσουκαλάς. Ο περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός έθεσε το δίλημμα «από τη στιγμή που δεν υπάρχουν χρήματα να μην υπάρχουν δρόμοι», ενώ ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Αθανασίου και περιφερειακός σύμβουλος με το «Άρμα Πολιτών» του Γιάννη Δημαρά τόνισε πως πρέπει να μειωθούν τα διόδια και να υπάρξουν απαλλαγές σε ορισμένους. Προκλητικός ο περιφερειακός σύμβουλος και βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Γρηγόρης Ψαριανός, επισήμανε πως «αν κάποιος χρησιμοποιεί ένα δημόσιο αγαθό πρέπει να δίνει και ένα αντίτιμο». Με άλλα λόγια και με πλήρη συνείδηση, χαρακτήρισε τους εθνικούς δρόμους, που παραχωρήθηκαν σε επιχειρηματικούς ομίλους, ως δημόσιο αγαθό. Μάλιστα, υπήρξε ακόμα προκλητικότερος, όταν υποστήριξε ότι πρέπει να στρογγυλοποιηθεί το αντίτιμο-χαράτσι που επιβάλλεται στα διόδια, προκειμένου, όπως είπε, να μειώνονται οι ουρές των οχημάτων! Αυτοί είναι που χωρίς ντροπή μας ζητάνε την ψήφο για μια ακόμα φορά τόσο σε επίπεδο Δήμου όσο και Περιφέρειας. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Δεν μπορεί κανείς στα σοβαρά να μιλάει για κατάργηση διοδίων, εάν ταυτόχρονα δεν ζητάει την κατάργηση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού δικτύου. Η Λαϊκή Συσπείρωση με καθαρό μέτωπο ζητάει την ψήφο σου. Σε καλούμε να αγωνιστείς και εσύ για να μην πληρώνεις το κάθε βήμα έξω από την πόρτα σου.
Στήριξε την Λαϊκή Συσπείρωση γιατί:
1. Απέναντι σε όλους και σε όλα, αρνιέται το ξεπούλημα των δρόμων στο μεγάλο κεφάλαιο. Οι δρόμοι ανήκουν στον λαό.
2. Θεωρεί ότι οι δρόμοι έχουν πληρωθεί από τον ελληνικό λαό και για το λόγο αυτό απαιτεί την άμεση κατάργηση όλων των διοδίων.
3. Αντιστέκεται στην δημιουργία νέων διοδίων στον Άγιο Στέφανο, στην Βαρυμπόμπη και όπου αλλού.
4. Απαιτεί την κατάργηση της σύμβασης παραχώρησης του εθνικού οδικού δικτύου στους εργολάβους.
5. Ζητάει έργα και υποδομές σύμφωνα με τις λαϊκές ανάγκες, υλοποιούμενα από το κράτος, όχι από τους εργολάβους, χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος. Δημόσια έργα λαϊκή περιουσία.