ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ: ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ


ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ "ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΠΟΛΥΧΩΡΟΥ", ΘΕΡΙΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, ΜΙΚΡΑ ΓΗΠΕΔΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΧΑΡΕΣ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ, ΕΠΑΙΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΝΤΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ... 


ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

ΘΕΣΕΙΣ

Η πρόσβαση στα δημόσια αγαθά του πολιτισμού, της παιδείας και του αθλητισμού είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε πολίτη. Αυτός είναι ένας σαφής πολιτικός και κοινωνικός στόχος για την Δημοκρατική Ανατροπή Διονύσου. Ο πολιτισμός και η τέχνη δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη, πρόταση και αντίσταση στην οικονομική και ανθρωπιστική κρίση. Βοηθούν την κοινωνία να ισχυροποιήσει την ταυτότητά της, να διεκδικήσει τα δικαιώματά της, ν’ αντισταθεί στον εκμαυλισμό των συνειδήσεων και να πολεμήσει τις πρακτικές που οδήγησαν στην εξαθλίωση των θεσμών και της ποιότητας ζωής.

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση οφείλει να προσφέρει στους δημότες ίσες ευκαιρίες στην ψυχαγωγία, στον αθλητισμό, στη δημιουργική απασχόληση και στην επιμόρφωση, αναδεικνύοντας παράλληλα την κοινωνική αλληλεγγύη και τη συντροφικότητα. Αυτό επιδιώκει η Δ.Α.ΔΙΟΝ για τους κατοίκους του Δήμου Διονύσου και είναι εφικτό, ακόμη και στις σημερινές, δύσκολες συνθήκες.

Απαιτείται σωστή διαχείριση της περιουσίας του Δήμου (υπάρχοντα οικόπεδα παραμένουν ανεκμετάλλευτα), απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων και προγραμμάτων χρηματοδότησης, περιορισμός της σπατάλης και ανακατανομή των πόρων και του ανθρώπινου δυναμικού.

Κυρίως απαιτείται η πολιτική βούληση και η επιμονή στο όραμα ενός δήμου, που ακόμα και στο υπάρχον, ασφυκτικό θεσμικό και οικονομικό πλαίσιο, υπηρετεί τον άνθρωπο και τη δημιουργικότητα. Η Δ.Α.ΔΙΟΝ έχει το όραμα και επεξεργάζεται τους τρόπους. Μας ενώνει ο μεγάλος κίνδυνος, απαντάμε με δημιουργία.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Οι εκάστοτε δημοτικές αρχές υιοθετούν πολιτιστικά και αθλητικά προγράμματα που σύντομα πέφτουν σε αδράνεια, κυρίως λόγω κακής οργάνωσης και διαχείρισης, αλλά και έλλειψης ενημέρωσης και επικοινωνίας με τους δημότες. Η Δ.Α.ΔΙΟΝ προτείνει τρόπους για την παροχή πολιτισμικών, επιμορφωτικών και αθλητικών δραστηριοτήτων στους κατοίκους του δήμου Διονύσου, μέσα από ένα οργανωμένο και ευέλικτο πρόγραμμα. Ένα πρόγραμμα ικανό να αυτοτροφοδοτείται, έτσι ώστε να είναι πραγματοποιήσιμο, παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΥΤΟΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ:

Α) Δημιουργία "Δημοτικού Πολυχώρου" για τη στέγαση μεγάλου μέρους πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων, που αφορούν το σύνολο των κατοίκων του δήμου Διονύσου. Ένας πόλος γνωριμίας και ανταλλαγής ενδιαφερόντων των κατοίκων, με παράλληλη λειτουργία κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων, καφέ-μπαρ, συναυλιακών και εκθεσιακών χώρων, που θα προσφέρουν έσοδα για τη συντήρηση και την περαιτέρω ανάπτυξη της πολιτιστικής δραστηριότητας, αλλά και θέσεις εργασίας, με διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες πρόσληψης. Σε πρώτη φάση ο Πολυχώρος θα μπορούσε να στεγαστεί σε κάποιον από τους βιομηχανικούς χώρους του δήμου Διονύσου, που θα προσέφερε επαρκείς εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, προσβασιμότητα και parking, με σχετικά χαμηλό κόστος. Μακροπρόθεσμα και αφού ολοκληρωθούν οι μελέτες αποκατάστασης του κτιρίου στο ΤΥΠΕΤ.

Β) Λειτουργία δημοτικού κινηματογράφου. Ο εξοπλισμός για τη λειτουργία ψηφιακής προβολής καθώς και η αγορά DVDγια δημόσια προβολή είναι χαμηλού κόστους, εξασφαλίζοντας φτηνό εισιτήριο για το κοινό και έσοδα που ενισχύουν πολιτιστικά προγράμματα. Μια τέτοια υποδομή προσφέρεται επίσης στους μαθητές και στους νέους, που δραστηριοποιούνται στη δημιουργία video, για την κοινωνικότητα και την προβολή της δουλειάς τους

Γ) Διαχείριση των δραστηριοτήτων έτσι ώστε ν’ αποδίδουν χωρίς να επικαλύπτονται, αξιοποιώντας τα υπάρχοντα πολιτιστικά κέντρα και εξασφαλίζοντας αποκέντρωση μέσα στον ίδιο το δήμο

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ  (για το σύνολο των κατοίκων)

Α) ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

Δημοτική βιβλιοθήκη, αναγνωστήριο με παροχή internet. Ήδη διαθέσιμα βιβλία μπορούν εύκολα ν’ αυξηθούν με τη συνεργασία των τοπικών βιβλιοπωλείων, αλλά και των εκδοτικών οίκων. Οι περισσότεροι δεν αρνούνται ή και επιδιώκουν δωρεές σε επίσημους φορείς. Σ’ ένα τέτοιο πλαίσιο θα μπορούσαν να συμμετέχουν και οι ίδιοι οι κάτοικοι, ένα βιβλίο από κάθε οικογένεια θα αρκούσε για να ξεχειλίσουν τα ράφια. Μια δραστήρια Τοπική Αυτοδιοίκηση, εύκολα θα εξασφάλιζε χορηγία για τη βασική διαδικτυακή υποδομή. Εκθεσιακός χώρος, συνεδριακό κέντρο, θεατρική σκηνή & Ψηφιακός κινηματογράφος. Με την κατάλληλη τεχνική υποδομή και με έναν υπάλληλο χειρισμού, αυτοί οι χώροι μπορεί να χρησιμοποιούνται από το δήμο και τους κατοίκους, αλλά και να ενοικιάζονται για αντίστοιχες εκδηλώσεις, έτσι ώστε ν’ αποφέρουν εισόδημα. Χώρος ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος μέσω αθλοπαιδιών (σκάκι, πινγκ-πονγκ, επιτραπέζια παιχνίδια). Πρότυπος παιδότοπος και χώρος δημιουργικής απασχόλησης. Πρότυπο δημοτικό καφενείο και μπαρ.

Β) ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

Θεατρική σκηνή & θερινός κινηματογράφος. Χώροι που μπορούν επίσης, εκτός από την ελεύθερη χρήση για τους κατοίκους, να ενοικιάζονται για την εξασφάλιση πρόσθετων εσόδων. Γλυπτοθήκη.

ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (τοπικής κλίμακας) 

Ενίσχυση του ρόλου των Πολιτιστικών κέντρων & δομών κάθε Δ.Ε, και βελτίωση του εξοπλισμού τους, ώστε να εξυπηρετούν κυρίως τις ανάγκες της τοπικής πολιτιστικής δραστηριότητας και κατ’ επέκταση ολόκληρου του δήμου. Ορθολογική διαχείριση των υπαρχόντων Πνευματικών Κέντρων στον Άγιο Στέφανο, στο Κρυονέρι, στην Άνοιξη και στη Δροσιά, έτσι ώστε οι κάτοικοι, αλλά και οι ομάδες, οι φορείς και οι σύλλογοι για έχουν ισότιμη μεταχείριση. Με την αποσυμφόρηση που θα φέρει η λειτουργία του Πολυχώρου, τα Πολιτιστικά Κέντρα μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά, φιλοξενώντας επιμέρους δραστηριότητες, ανάλογα με τις ανάγκες των κατοίκων.

Α) ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

Ελεύθερα εργαστήρια με υλικοτεχνική υποδομή. Παρέχουν τη δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης και κοινωνικοποίησης των κατοίκων. Τα υλικά μπορούν να εξασφαλιστούν με χορηγίες και κυρίως με συλλογή ανακυκλώσιμων. Τα έργα που θα παράγονται μπορούν να εκτίθενται και να διατίθενται για την εξασφάλιση καινούργιων υλικών και για τη συντήρηση της απαραίτητης υποδομής. Σκάκι, τάβλι, πινγκ-πονγκ (τουρνουά). Θεατρικά εργαστήρια. Μαθήματα -με δίδακτρα. Προγραμματισμένα εκπαιδευτικά σεμινάρια και workshops. Σεμινάρια δημιουργικής γραφής και εργαστήρια φωτογραφίας και video, γλυπτικής, ζωγραφικής και κόμικ. Η πρόσληψη δασκάλων μπορεί να έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα, ενώ τα εργαστήρια να λειτουργούν περισσότερες ώρες υπό την επίβλεψη επιστάτη. Κινηματογραφική λέσχη και λέσχες ανάγνωσης. Δραστηριότητες που μπορεί να στεγάζονται στις υπάρχουσες αίθουσες των πολιτιστικών κέντρων του δήμου Διονύσου, με μηδαμινά έξοδα. Ατομικές εκθέσεις και παρουσιάσεις.

Β) ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ & ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ

Μικρά γήπεδα και παιδικές χαρές, στις γειτονιές. Ανεκμετάλλευτα οικόπεδα του Δήμου, μπορούν να εξοπλιστούν με ελάχιστα έξοδα. Ενίσχυση του μαζικού αθλητισμού σε ελεύθερους χώρους μικρής κλίμακας, με σωστό σχεδιασμό, προδιαγραφές ασφάλειας και συντήρηση. Δράσεις γύρω από τους φυσικούς και αρχαιολογικούς θησαυρούς του δήμου Διονύσου, αλλά και όμορων δήμων (βλέπε πάρκο Ε.Υ.Δ.Α.Π και λίμνη Μαραθώνα).

Συνεργασία με φορείς για την ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου στο Διόνυσο. Σήμανση φυσιολατρικών διαδρομών και οργάνωση εκδρομών. Οργάνωση και συμμετοχή των κατοίκων σε έργα αναδάσωσης και πυροπροστασίας. Επικοινωνία και συνεργασία με τους υπάρχοντες φορείς και συλλόγους που δραστηριοποιούνται σε μαθήματα και εκδηλώσεις χορού, μουσικής, χορωδίας και θεατρικών παραστάσεων από ερασιτεχνικές ομάδες. Συνεργασία με το καλλιτεχνικό δυναμικό του δήμου. Σημαντικοί άνθρωποι των τεχνών ζουν και εργάζονται στο δήμο Διονύσου. Η πολιτιστική ομάδα της Δ.Α.ΔΙΟΝ επιδιώκει να φέρει τους δημότες σε άμεση επαφή μαζί τους, μέσα από τις λέσχες και τα δημιουργικά εργαστήρια.

Οργάνωση ομαδικών επισκέψεων σε σημαντικά πολιτιστικά και αθλητικά δρώμενα της πρωτεύουσας, με φτηνό εισιτήριο. Επισκέψεις καλλιτεχνών, εκθέσεις, παρουσιάσεις βιβλίων και παραστάσεων για μαθητές και υποστήριξη σχολικών εκδηλώσεων. Η τέχνη αποτελεί βασική προϋπόθεση για την εκπαίδευση πολιτών που αναγνωρίζουν και διεκδικούν τα δικαιώματά τους και εν τέλει δημιουργούν θεσμικές δομές πολιτισμού και ανθρωπιάς. Μια καλλιέργεια που λείπει από την καθημερινότητα των μαθητών και στην οποία μπορεί να συμβάλει η Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Χορήγηση επαίνων και διευκόλυνση αριστούχων μαθητών, που δυσκολεύονται οικονομικά να προχωρήσουν σε ανώτερες σπουδές, να έρθουν σε επαφή με ιδρύματα και φορείς που χορηγούν υποτροφίες. Είναι επένδυση για το δήμο η ανάδειξη ταλέντων μέσα από τους κατοίκους. Οι πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες και η δημιουργική απασχόληση των κατοίκων στα πλαίσια της ανταποδοτικότητας και της αλληλεγγύης, σκοπεύουν στη συμμετοχή και στην αξιοποίηση του ταλέντου και της επιθυμίας του καθενός και στη διαδραστικότητα με την αίσθηση μιας επένδυσης για τον τόπο και για τους κατοίκους. Αποτελούν αντίσταση στην ακύρωση της προσωπικής ταυτότητας, ενισχύοντας την παρουσία των δημοτών στα πράγματα και την κοινωνική τους επαγρύπνηση.

Στην Ελλάδα της κρίσης, οι ευχές των παρατάξεων, μοιάζει να συγκλίνουν. Η διαφορά βρίσκεται στην ιεράρχηση των στόχων και στον προτεινόμενο τρόπο υλοποίησης τους. Συνεπής στην ιδεολογία και στις αξίες της η Δ.Α.ΔΙΟΝ, υλοποιεί το όραμα ενός δήμου που θα λειτουργεί με επίκεντρο τον άνθρωπο και θα βασίζεται στην ουσιαστική αξιοποίηση των ικανοτήτων, των αναγκών και των ενδιαφερόντων του συνόλου των κατοίκων.