Τ.ΚΑΛΟΤΥΧΟΣ: 3 ΩΡΕΣ ΓΙΑ... ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ !


Παρέμβαση του Τάσου Καλότυχου, εκπροσώπου της «Νέας Πνοής για τον Διόνυσο» στο Δ.Σ. της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής 
«Συμμετείχα την Παρασκευή 22/5 στη συνεδρίαση της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής. Στην Ημερήσια Διάταξη της συνεδρίασης υπήρχαν δεκαέξι θέματα, εκ των οποίων τα οκτώ (8) αφορούσαν αιτήματα δαπανών...
διευθυντών σχολείων, τα πέντε (5) παραχωρήσεις σχολικών χώρων , ένα (1) αφορούσε ενημέρωση για την παράδοση-παραλαβή της Επιτροπής από τον Πρόεδρο και το τελευταίο, άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για τη συντήρηση, αναγόμωση, αντικατάσταση πυροσβεστήρων των σχολικών μονάδων.

Τα προαναφερόμενα θέματα απασχόλησαν την Επιτροπή περισσότερο από 3 ώρες, γεγονός που αποδεικνύει, για ακόμη μια φορά, ότι η παρούσα επιτροπή, με τη σημερινή της σύνθεση και με την ευθύνη όλων μας, είναι δύσκαμπτη, αντιπαραγωγική και ανούσια.

Ενδεικτικά να αναφέρω ότι τα τυπικά θέματα των αιτημάτων των διευθυντών των σχολείων ήταν όλα μικροδαπάνες, τις οποίες υποτίθεται ότι μπορούν και οφείλουν να αντιμετωπίζουν από μόνοι τους οι Διευθυντές, με τα χρήματα που αναλογούν σε κάθε σχολείο και έχουν δικαίωμα να διαχειρίζονται οι ίδιοι.

Για το θέμα των παραχωρήσεων δε, είναι τόσο συγκεκριμένη η νομοθεσία και το ζήτημα σχετικά με τις προϋποθέσεις παραχώρησης έχει εξαντληθεί εδώ και ένα χρόνο με τις συνεχείς και επαναλαμβανόμενες συζητήσεις, που θα έπρεπε πλέον να εξετάζονται σε ελάχιστο χρόνο οι φάκελοι των δικαιολογητικών και να λαμβάνονται άμεσα οι αποφάσεις.

Πρότεινα μάλιστα στην επιτροπή, να συγκροτηθεί μία ομάδα ελέγχου των δικαιολογητικών των αιτημάτων παραχωρήσεων με τη συμμετοχή του Προέδρου και εφ’όσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος, να γίνεται δεκτό το αίτημα με θετική εισήγηση, χωρίς συζήτηση στην ολομέλεια.

Με την πρότασή μου συμφώνησαν και ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πέτρος Χρονόπουλος και ο Διευθυντής του 2ου Δημοτικού Κρυονερίου.

Δυστυχώς κάποιοι θεωρούν ότι η Σχολική Επιτροπή αποτελεί πρόσφορο πεδίο για φιλοσοφικές συζητήσεις.

Ο Πρόεδρος έχει ευθύνη να ορίσει το πλαίσιο, ώστε να γίνουν οι συνεδριάσεις παραγωγικές.

Γιατί να ταλαιπωρούνται αδικαιολόγητα οι φορείς, που δε συνεδριάζει η Επιτροπή κι όταν συνεδριάζει, που απορρίπτει τα αιτήματά τους, με μη σύννομο σκεπτικό;

Μετά λοιπόν από αυτή την καθ’όλα αντιπαραγωγική προσέγγιση των θεμάτων των μικροδαπανών και των παραχωρήσεων, που συζητήθηκαν για περισσότερο από 3 ώρες, τα σημαντικά θέματα που έπρεπε να μας απασχολήσουν, όπως ήταν η λειτουργία της Σχολικής Επιτροπής μετά την πυρκαγιά, καθώς και ο διαγωνισμός για την ανάθεση υπηρεσιών σχετικά με τους πυροσβεστήρες πέρασαν στα «ψιλά» και δε συζητήθηκαν.

Για το λόγο αυτό, πρότεινα στον Πρόεδρο της Επιτροπής, τα θέματα που αφορούν διαγωνισμούς να συζητιούνται σε ξεχωριστές συνεδριάσεις.

Δυστυχώς, επιβεβαιώνεται για ακόμη μια φορά, ότι η κατάσταση που επικρατεί τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Σχολική Επιτροπή, τείνει να είναι αποτέλεσμα ανοργάνωτης δράσης και έλλειψης πολιτικής βούλησης.

Τάσος Καλότυχος 
Μέλος Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής Διονύσου»