ΠΙΚΡΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΓΑΚΗ: "ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ..."


"ΜΗΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΑΛΛΟΘΙ ΣΤΗΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ;" ΑΝΑΡΩΤΙΕΤΑΙ.ΤΟ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΔΕΠ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ ΟΤΙ Η ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ, ΤΟΣΟ ΑΠΟ ΑΠΟΨΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ...

ΖΗΤΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΣΙΛΗ ΔΑΡΔΑΜΑΝΗ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΜΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΘΟΥΝ ΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ.


Προς 
κύριο Βασίλη Δαρδαμάνη
Πρόεδρο Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (ΔΕΠ) Δήμου Διονύσου

Κοινοποίηση:
Δήμαρχο Διονύσου
Αντιδήμαρχο Διονύσου για θέματα Παιδείας
Μέλη Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (ΔΕΠ)
Ένωση Γονέων Δημοσίων Σχολείων Δήμου Διονύσου
Συλλόγους Γονέων Σχολείων
Μέλη των Συλλόγων Γονέων
Γονείς και Κηδεμόνες

Κύριε πρόεδρε,

Θα ήθελα με την είσοδο του 2016, να ευχηθώ σε εσάς αλλά και στα υπόλοιπα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (ΔΕΠ), Καλή Χρονιά με υγεία, δημιουργία και πρόοδο για τα παιδιά μας.

Ταυτόχρονα θα ήθελα να σας παραθέσω ορισμένες σκέψεις και προβληματισμούς μου από την μέχρι τώρα παρουσία μου στη ΔΕΠ, αλλά και για τη λειτουργία της στο πλαίσιο πάντα της βελτίωση του έργου της και θα σας παρακαλούσα να συζητηθούν τα θέματα σε τακτική συνεδρίαση.

Κατ’ αρχήν θα ήθελα να επισημάνω ότι στις μέχρι τώρα 3-4 συνεδριάσεις που κάναμε και που οι περισσότερες είχαν «κατ’ επείγουσα» σύγκληση, τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν ήταν οι παραχωρήσεις των σχολικών εγκαταστάσεων για εξωσχολικές δραστηριότητες και χρήσεις, ενώ μία ήταν για να εγκρίνουμε (μόνο ως προς το τυπικό σκέλος) τα χρήματα που θα λάβει η Πρωτοβάθμια και η Δευτεροβάθμια Σχολική Επιτροπή.

Λυπάμαι που το λέω, αλλά πιστεύω ότι η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας (ΔΕΠ) οφείλει να έχει τον πρώτο λόγο και να χαράζει τον στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου σε ότι αφορά τα σχολεία του Δήμου.

Σχεδιασμό που έχει να κάνει με τις κτιριακές εγκαταστάσεις, την υλικοτεχνική τους υποδομή, τον αριθμό των παιδιών ανά σχολείο, ακόμα και να σχεδιάσει και τις μελλοντικές ανάγκες σε κτίρια που θα έχει ο Δήμος τα επόμενα χρονιά.

Από την παρουσία μου διαπίστωσα ότι και ΙΚΑΝΑ και ΑΞΙΑ μέλη έχει για να κάνει αυτόν τον σχεδιασμό και όχι να συνεδριάζει αραιά και που για διαδικαστικά θέματα.

Επίσης αναρωτιέμαι που πηγαίνουν τα χρήματα που υπογράφουμε να πάρουν οι σχολικές επιτροπές που όχι μόνο δεν μας ενημερώνουν για τη διάθεσή τους (αν και έχουν υπογράψει για να πάρουν χρήματα), αλλά δεν μας υποβάλλουν ούτε τον ετήσιο σχεδιασμό τους. 

Κάθε χρόνο η επιχορήγηση που πηγαίνει στα σχολεία του Δήμου Διονύσου, ξεπερνά τις 100.000 ευρώ. Φυσικά το ποσό είναι μικρό. Πάντα για θέματα που αφορούν την Παιδεία θα λέω ότι τα χρήματα δεν φτάνουν. Οι ανάγκες των σχολείων είναι πολλές, διότι τα προβλήματα των σχολείων είναι πολλά.

• Αλήθεια υπάρχουν προτεραιότητες;
• Ποιες είναι αυτές;
• Ποιος τις καθορίζει;
• Μήπως η Παιδεία είναι αντικείμενο μικροπολιτικής εκμετάλλευσης από τις Δημοτικές παρατάξεις;
• Και αν η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, είναι διακοσμητική, τότε μήπως υπάρχει για να δίνει «άλλοθι» στην εκάστοτε Δημοτική Αρχή;

Κύριε πρόεδρε, Θα ήθελα να κάνουμε μία συνεδρίαση για να συζητήσουμε για τα ουσιαστικά θέματα της Παιδείας, για θέματα που αφορούν γονείς και παιδιά.

Στόχος μου είναι να βοηθήσω ώστε να αναβαθμιστούν τα σχολεία του Δήμου Διονύσου, να είναι ασφαλή και να παρέχουν όλες εκείνες τις αναγκαίες και ικανές συνθήκες ώστε οι εκπαιδευτικοί να κάνουν όσο το δυνατόν καλύτερα το έργο τους.

 Φυσικά για να τα πετύχουμε όλα αυτά χρειαζόμαστε ΟΡΑΜΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ, ΔΟΥΛΕΙΑ και ΕΛΕΓΧΟ σε όλες τις δαπάνες όχι μόνο για τη νομιμότητα, αλλά κυρίως για τη σκοπιμότητα, αφού δεν περισσεύει ούτε ένα ευρώ και πρέπει να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα χρήματα που υπάρχουν.

Διόνυσος, 14 Ιανουαρίου 2016

Στη διάθεσή σας

Με εκτίμηση
Γιώργος Γάκης 
* Εκλεγμένο μέλος στη ΔΕΠ

* Ο κος Γάκης είναι Δημοσιογράφος και Σύμβουλος Στρατηγικής Επικοινωνίας & Διαχείρισης Κρίσεων