Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΠΡΩΗΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ ΜΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟ FACEBOOK ΚΑΝΕΙ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΑΝΑΓΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ, ΕΝΩ ΖΗΤΑΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΠΟ ΔΙΑΠΑΡΑΤΑΞΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ...
Τάξη Υποδοχής (Ζ.Ε.Π.) προσφυγοπαίδων στο ΕΠΑ.Λ Διονύσου;
Εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις, μπορεί να δημιουργηθεί Τάξη Υποδοχής για την εκπαίδευση παιδιών προσφύγων, μεταναστών, Ρομά, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, αίτημα του Διευθυντή του σχολείου στη Διεύθυνση, που με τη σειρά της διαβιβάζει στην Περιφερειακή Διεύθυνση και αυτή στο Τμήμα Σπουδών Δ.Ε.ΥΠ.Π.Ε.Θ. Η ένταξη της σχολικής μονάδας γίνεται με Υπουργική Απόφαση.
Το έργο που αφορά τις ευάλωτες ομάδες με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες είναι συγχρηματοδοτούμενο της Ε.Ε. μέσω του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου και του Ελληνικού Δημοσίου.
Το έργο που αφορά τις ευάλωτες ομάδες με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες είναι συγχρηματοδοτούμενο της Ε.Ε. μέσω του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου και του Ελληνικού Δημοσίου.
Επί του θέματος και μετά από έγγραφο του, με ημερομηνία 23/11/2018, ο Διευθυντής του ΕΠΑ.Λ Διονύσου ενημερώνει τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας: << Η Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Αττικής μας πληροφόρησε ότι πρόκειται να φοιτήσουν στο σχολείο μας πρόσφυγες. Η φοίτηση των ανωτέρω απαιτεί τη δημιουργία τάξης υποδοχής (Τ.Υ.) Ζ.Ε.Π. Στο σχολείο μας η τάξη υποδοχής μπορεί να λειτουργήσει χρησιμοποιώντας την αίθουσα πολλαπλών δραστηριοτήτων>>.
Ακολουθεί έγγραφο του Διευθυντή του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διονύσου με ημερομηνία 27/11/2018 προς την Α/θμια Σχολική Επιτροπή Δήμου Διονύσου, με κοινοποίηση στη Β/θμια Σχολική Επιτροπή και στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, με το οποίο ενημερώνει για το θέμα και ρωτά αν είναι ενήμερες οι Σχολικές Επιτροπές και η Δ.Ε.Π. και αν οι σχετικές ενέργειες έχουν γίνει εν γνώσει των Επιτροπών. Καταθέτει τον προβληματισμό, πως μπορεί να συστεγαστούν παιδιά διαφορετικών ηλικιών και βαθμίδων εκπαιδευτικών και την ανησυχία από την πληροφόρηση για καινούρια οριοθέτηση με κάγκελα, ώστε η αίθουσα Α.Π.Χ. να περικλείεται στον χώρο του ΕΠΑ.Λ. παρότι έχει κοινή χρήση με άλλα σχολεία. Καταλήγει: <<Παρακαλούμε ενημερώστε μας, στο βαθμό που γνωρίζετε, για το θέμα και τις από μέρους σας ενέργειες>>.
Απαραίτητα θα πρέπει να ληφθούν υπόψη όλες οι παράμετροι και τα δεδομένα λαμβάνοντας υπόψη πως η μόρφωση των προσφυγοπαίδων είναι αναφαίρετο δικαίωμα και υποχρέωση να το παρέχει η χώρα που τους φιλοξενεί.
- Πληρούνται οι προϋποθέσεις και έχουν τηρηθεί τα προβλεπόμενα;
- Υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες;
- Υποθετικά για λυόμενες αίθουσες υπάρχει ο απαιτούμενος χώρος; Ποιός θα τις τοποθετήσει έχοντας την ευθύνη απόφασης και κόστους;
- Μήπως επιβαρύνεται και επηρεάζεται σε υπέρμετρο βαθμό η εύρυθμη λειτουργία των υπαρχόντων σχολείων με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης των μαθητών τους;
- Η συγκεκριμένη Α.Π.Χ κτιριακά ανήκει και χρησιμοποιείται και από το 3ο Δημοτικό Διονύσου. Αυτόματα δημιουργούνται νέα προβλήματα.
- Με πρόσφατη απόφαση του Δ.Σ. στο μπροστινό κτίριο θα λειτουργήσει το Νηπιαγωγείο Σταμάτας !!!
- Εναλλακτική λύση υπάρχει ή αναζητείται η εύκολη που όμως γεννά δυσκολίες;
- Στο ίδιο σχολικό συγκρότημα ΕΠΑΛ , Δημοτικό, Νηπιαγωγείο, Τάξη Υποδοχής με αίθουσα διδασκαλίας στον χώρο εκδηλώσεων;
- Μικροπολιτική, μικροπρέπεια, κινδυνολογία και ακραίες φωνές (ρατσισμού, εθνικισμού) δεν χωράνε. Ούτε η αντιμετώπιση του θέματος ανάλογα με το πώς μας βολεύει ευκαιριακά.
- Πληρούνται οι προϋποθέσεις και έχουν τηρηθεί τα προβλεπόμενα;
- Υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες;
- Υποθετικά για λυόμενες αίθουσες υπάρχει ο απαιτούμενος χώρος; Ποιός θα τις τοποθετήσει έχοντας την ευθύνη απόφασης και κόστους;
- Μήπως επιβαρύνεται και επηρεάζεται σε υπέρμετρο βαθμό η εύρυθμη λειτουργία των υπαρχόντων σχολείων με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης των μαθητών τους;
- Η συγκεκριμένη Α.Π.Χ κτιριακά ανήκει και χρησιμοποιείται και από το 3ο Δημοτικό Διονύσου. Αυτόματα δημιουργούνται νέα προβλήματα.
- Με πρόσφατη απόφαση του Δ.Σ. στο μπροστινό κτίριο θα λειτουργήσει το Νηπιαγωγείο Σταμάτας !!!
- Εναλλακτική λύση υπάρχει ή αναζητείται η εύκολη που όμως γεννά δυσκολίες;
- Στο ίδιο σχολικό συγκρότημα ΕΠΑΛ , Δημοτικό, Νηπιαγωγείο, Τάξη Υποδοχής με αίθουσα διδασκαλίας στον χώρο εκδηλώσεων;
- Μικροπολιτική, μικροπρέπεια, κινδυνολογία και ακραίες φωνές (ρατσισμού, εθνικισμού) δεν χωράνε. Ούτε η αντιμετώπιση του θέματος ανάλογα με το πώς μας βολεύει ευκαιριακά.
Το πρόβλημα που έχει προκύψει είναι πλέον και γνωστό και συγκεκριμένο. Ιδιαίτερη και βαρύνουσα αξία έχουν οι απόψεις των εμπλεκομένων φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τα σχολικά συμβούλια, οι σύλλογοι διδασκόντων, οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων (του ΕΠΑ.Λ Διονύσου και του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διονύσου) όπως και η Ένωση Γονέων Διονύσου πρέπει να καταθέσουν τις απόψεις τους, ξεκάθαρα, πάνω στο ζήτημα. Μπορεί να ιδρυθεί Τμήμα Υποδοχής προσφυγοπαίδων στην Α.Π.Χ. των πρώην εκπαιδευτηρίων Καργάκου;
Ο Δήμος έχει τον δικό του υποστηρικτικό ρόλο και η ευθύνη δημιουργίας όπως και το κόστος λειτουργίας τέτοιων τμημάτων βαρύνει άλλους εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις.
Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του και το Δημοτικό Συμβούλιο τις δικές του. Πριν τη Συνεδρίαση για τη λήψη αποφάσεων να προηγηθεί διάλογος, με συνολική (διαπαραταξιακή) συμμετοχή, προκειμένου να εξεταστεί το, πράγματι ευαίσθητο, θέμα με τη δέουσα σοβαρότητα, ώστε η όποια απόφαση να λύνει και όχι να δημιουργεί προβλήματα.
Βασίλης Κοκμοτός
πρώην αντιδήμαρχος παιδείας Δήμου Διονύσου
δημοτικός σύμβουλος