ΕΞΩΔΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ 41 ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΔΙΟΝΥΣΟΥ, ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ


ΣΤΟ ΕΞΩΔΙΚΟ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟ... ΑΡΩΜΑ, ΚΑΘΩΣ ΤΟ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ ΝΥΝ ΚΑΙ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ  ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ...




ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α. ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
         ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
ΔΑΦΝΗΣ 24Α – Δ. ΔΙΟΝΥΣΟΥ 14568
ΤΗΛ. & FAX : (210) 3815601


ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΑΡΧΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΟΣ ΔΗΛΩΣΗ- ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Μετ’ επιφυλάξεως δικαιωμάτων

1.    Κων/νου Γροσομανίδη του Θεοδώρου, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Δάφνης αρ. 24Β.
2.    Ιωάννη Ζαβλάγκα του Γεωργίου, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Δάφνης αρ. 22Α.
3.    Παναγή Δημητρακόπουλου του Γεωργίου, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Δάφνης αρ. 22Α.
4.    Αλεξάνδρας Αναστασοπούλου του Κων/νου, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Δάφνης αρ. 22Α.
5.    Δανάης Δημητρακοπούλου του Παναγή, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Δάφνης αρ. 22Α.
6.    Παναγιώτας Παπαθεοδώρου του Άγγελου, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Κωνσταντινουπόλεως 15Β.
7.    Παναγιώτη Παυλή του Ευστρατίου, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Κωνσταντινουπόλεως 15Β.
8.    Ιωάννη Βενετόπουλου του Ανδρέα, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Δάφνης αρ. 24Β.
9.    Ελένης Αργυροπούλου-Βενετοπούλου του Σωτηρίου, κατοίκου κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Δάφνης αρ. 24Β.
10.  Βασιλικής Κάουλα του Σωτηρίου, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Δάφνης αρ. 24Α.
11.  Αθανασίου Παπαϊωάννου του Νικολάου, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Δάφνης αρ. 24Α.
12.  Ηλία Υφαντή του Αριστομένη, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Πολυτεχνείου αρ. 119.
13.  Χαρίκλειας Χατζηκωνσταντίνου του Νικολάου, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Πολυτεχνείου αρ. 119.
14.   Ειρήνης Υφαντή του Ηλία, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Πολυτεχνείου αρ. 119.
15.  Ευάγγελου Πετρόχειλου του Ιωάννη, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Μαραθωνοδρόμων αρ. 6.
16.  Ευαγγελίας Γεωργίου του Μιχαήλ, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Μαραθωνοδρόμων αρ. 6.
17.  Στέλλας Γερονάτσιου του Βασιλείου, κατοίκου Αγίου Στεφάνου Αττικής, οδός Μικράς Ασίας αρ. 5.
18.  Απόστολου Βούλγαρη του Ιωάννη, κατοίκου Αγ. Στεφάνου Αττικής, οδός Μικράς Ασίας αρ. 5
19.   Λαμπρινής Μήλα του Γερασίμου, κατοίκου Δροσιάς, οδός Διγενή Ακρίτα αρ. 4
20.  Ειρήνης Κουτρουμάνου του Νικολάου, κατοίκου Αγίου Στεφάνου, οδός Ζυμπίλογλου αρ. 33.
21.  Γεωργίου Κομνηνάκη του Αριστείδη, κατοίκου Άνοιξης Αττικής, οδός Ζαγορίου αρ. 4.
22.  Μαρίας Χαζάπη του Μιχαήλ, κατοίκου Διονύσου Αττικής, οδός Κίου αρ. 45.
23.  Νικολάου Μυλωνά του Σταύρου, κατοίκου Ανοίξεως, οδός Ανοίξεως-Σταμάτας αρ.29.
24.  Στέφανου Μιχιώτη του Νικολάου, κατοίκου Άνοιξης Αττικής, οδός Πρωτέως αρ. 4.
25.  Πελαγίας Παπάζογλου του Δημητρίου, κατοίκου Άνοιξης Αττικής, οδός Πρωτέως αρ. 4.
26.  Δήμητρας Σπυροπούλου του Σπυρίδωνος, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός  Μουσών αρ.25.
27.  Εμμανουήλ Ουρανού του Μιχαήλ , κατοίκου Δροσιάς, οδός Π. Μελά αρ. 14.
28.  Δημητρίου Μπαμπανίκα του Αθανασίου, κατοίκου Αγίου Στεφάνου Αττικής, οδός Κλειούς αρ 4.
29.  Νικολάου Παπαδόπουλου του Αλεξάνδρου, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής, οδός Πολυτεχνείου αρ. 18Η.
30.  Ανδρέα Τσομή του Κωνσταντίνου, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής οδός Δάφνης αρ. 8.
31.  Γεωργίας Ευσταθιάδου του Ηλία, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής οδός Δάφνης αρ. 8.
32.  Παρθένας Ευσταθιάδου του Ηλία, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής οδός Δάφνης αρ. 8.
33.  Ευαγγελίας Ευσταθιάδου του Ηλία, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής οδός Δάφνης αρ. 8.
34.  Ελευθερίας Μιχαηλίδη, του Νικολάου, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής οδός Δάφνης αρ. 8.
35.   Δέσποινας Τσέπα του Χρήστου, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής οδός Δάφνης αρ. 8.
36.   Δήμητρας Μαγδαληνού του Κωνσταντίνου, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής οδός Δάφνης αρ. 8.
37.   Κωνσταντίνου Τσομή του Ανδρέα, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής οδός Δάφνης αρ. 8.
38.  Νεκταρίας Ευσταθιάδου του Ηλία, κατοίκου Κρυονερίου Αττικής οδός Δάφνης αρ. 8.
39.  Γεωργίου Χριστοφίδη του Ελευθερίου, κατοίκου Δροσιάς Αττικής, οδός Δρυάδων αρ. 20.
40.  Ιωάννη Κανουπάκη του Γεωργίου, κατοίκου Αγίου Στεφάνου Αττικής, οδός Πάρνηθος αρ. 44.
41.  Εμού του υπογράφοντος την παρούσα.


ΠΡΟΣ

Τον Διονύσιο Ζαμάνη του Κωνσταντίνου, με την ιδιότητά του ως Δημάρχου του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου «Δήμος Διονύσου», κατοίκου Αγίου Στεφάνου Αττικής, Λεωφ. Μαραθώνας αρ 29 και Αθ. Διάκου.


---------------------




Σας είναι γνωστό ότι μετά τις πρόσφατες φονικές πυρκαγιές που έπληξαν τη Δυτική και ιδιαίτερα την Ανατολική Αττική και στοίχισαν ανθρώπινες ζωές, οδήγησαν σε απώλεια ιδιοκτησιών και βεβαίως τεράστιου φυσικού κεφαλαίου της Αττικής, σκορπίζοντας θλίψη και πένθος σε όλη τη χώρα, προκλήθηκε ένα τεράστιο κύμα εύλογης ανησυχίας, ανασφάλειας και αγωνίας για τον δικό μας Δήμο, του οποίου προΐσταστε.

Σας είναι επίσης γνωστό ότι ο αστικός ιστός του Δήμου μας περιβάλλεται και σε πολλά σημεία εφάπτεται δασικών εκτάσεων-πνευμόνων, από τους λίγους εναπομείναντες της πολύπαθης Βορειοανατολικής Αττικής. Τούτο δημιουργεί, όπως και στο παρελθόν εξάλλου έχει πολλάκις συμβεί, άμεσο κίνδυνο εξάπλωσης μιας δασικής πυρκαγιάς στο ανθρωπογενές περιβάλλον και στον οικιστικό ιστό του Δήμου.

Προσφάτως, στην προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, μία μόλις μέρα μετά τη μεγάλη τραγωδία, δημοτικός σύμβουλος σας έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα, που άπτονται της επάρκειας περί την πρόληψη-πυροπροστασία και ικανότητα αντιμετώπισης-καταστολής και ελαχιστοποίησης των συνεπειών που θα είχε η εκδήλωση μιας πυρκαγιάς στον Δήμο Διονύσου. Τα ερωτήματα αυτά ήταν:

-          Το σχέδιο των θέσεων των υφισταμένων κρουνών, που να συνοδεύεται με βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας ότι αυτοί είναι εν λειτουργία.
-          Το σχέδιο των θέσεων των υφισταμένων υδατοδεξαμενών πυρόσβεσης με τις πληροφορίες αν αυτές είναι γεμάτες με νερό και αν λειτουργούν οι κρουνοί των.
-          Αν τα αντλιοστάσια του Δήμου, όπου αυτά δεν μπορούν να λειτουργήσουν με τη βαρύτητα, διαθέτουν ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος (γεννήτρια), που θα εξασφαλίζουν τη λειτουργία τους στη περίπτωση διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος στη περιοχή.
-          Εάν έχετε ελέγξει το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, κι αν υφίστανται κίνδυνοι λόγω επαφής δένδρων με αυτό.
-           Το σχέδιο εφ’ όσον υπάρχει, της οργανωμένης εκκένωσης, των περιοχών μας.
-          Αν θα πάρετε κάποια άμεσα μέτρα για την απομάκρυνση της φυτικής ύλης που προέρχεται από τον ιδιωτικό καθαρισμό των αδόμητων οικοπέδων και παραμένουν πολλές φορές, για μεγάλο χρονικό διάστημα, στοιβαγμένα στο οδικό δίκτυο και μάλιστα ορισμένες περιπτώσεις, σε περιοχές που γειτνιάζουν με το περιαστικό δάσος.
Στα ανωτέρω κρίσιμα ερωτήματα εσείς κωφεύσατε και αντί να απαντήσετε επί της ουσίας των ερωτημάτων, θεωρήσατε τα παραπάνω ερωτήματα άκαιρα και προϊόν πολιτικής σκοπιμότητας, μάλιστα κάποιοι εκ των δημοτικών συμβούλων της παράταξής σας  ομίλησαν περί ελλείψεως σεβασμού.
Πέραν των ανωτέρω, εκατοντάδες συμπολιτών μας-δημοτών και κατοίκων εξέφρασαν με αναρτήσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την αγωνία τους για τα ελλιπή μέτρα πυροπροστασίας, κάνοντας αναφορά κάθε φορά σε συγκεκριμένες αβελτηρίες, παραλείψεις και ολιγωρία στον τομέα αυτόν, που αποτελούν εν δυνάμει αιτίες πρόκλησης και εξάπλωσης δασικής πυρκαγιάς εντός του αμιγώς οικιστικού των πόλεων του Δήμου μας, όπως μη καθαρισμοί οικοπέδων που έχουν καταστεί «ζούγκλες» με ξερά χόρτα και δέντρα, μη περισυλλογή κηπαίων, τα οποία σωρεύονται επί μακρό χρονικό διάστημα σε πολλές γειτονιές του Δήμου παρά την έγκαιρη ενημέρωση των υπηρεσιών του Δήμου να τα περισυλλέξουν. Τούτο το πράττετε εκδίδοντας απαγορευτική απόφαση της αρμοδίας Αντιδημάρχου, ακολουθούμενη από συστάσεις για τη μη απόρριψη των ανωτέρω υπολειμμάτων κηπευτικών εργασιών κλπ. εκ μέρους των δημοτών, μη λαμβάνοντας υπ’ όψιν την πραγματική και όχι την ιδεατή κατάσταση.
Στον αντίποδα των ανωτέρω, τις προηγούμενες ημέρες, εσείς, μετά από πιεστικά και αγωνιώδη ερωτήματα δημοτών, ανακοινώσατε μεσούσης της θερινής-αντιπυρικής περιόδου το «Σχέδιο Αντιμετώπισης Δασικών Πυρκαγιών» της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας, ένα ογκωδέστατο και μη χρηστικό πόνημα, το οποίο αναπαράγει και αντιγράφει επί λέξει, σε απόλυτα θεωρητικό επίπεδο, αυτό που όλες οι Περιφέρειες και Δήμοι της χώρας έχουν -και όχι βεβαίως μόνο ο Δήμος Διονύσου όπως διατείνεστε- και αφορά επί το πλείστον  τις διαδικασίες και συνέργειες των συναρμόδιων και εμπλεκομένων με την πυροφύλαξη και πυροπροστασία υπηρεσιών, οι δε αναφορές που γίνονται και αφορούν αυτό καθαυτό τον Δήμο Διονύσου είναι μη επικαιροποιημένες, αφορώσες τον Απρίλιο του 2015. Τούτο προκύπτει αβιάστως τόσο από την ημερομηνία εγκρίσεως αυτού από Μαΐου 2015 από την υπ’ αρ. 112/2015 απόφαση συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου όσο και από την προηγηθείσα αυτής απόφασης της τότε Εκτελεστικής Επιτροπής του Δήμου. Σε αυτό δε και στις τελευταίες του σελίδες, αναφέρεστε στους τότε λειτουργούντες ή μη κρουνούς πυρόσβεσης του Δήμου, στις τότε εν ενεργεία δεξαμενές πληρώσεως ύδατος. Ακόμη αναφέρετε για κάποιους σταθμούς συγκεντρώσεως πληθυσμού σε περίπτωση προληπτικής εκκενώσεως λόγω πυρκαγιάς στον Άγιο Στέφανο, στη Ροδόπολη και αλλού. Το μη επικαιροποιημένο αυτό σχέδιο είναι σαφές ότι δεν πληροί τις προϋποθέσεις εξειδικευμένης μελέτης και αντιμετώπισης πυρκαγιάς στην περιοχή μας εν έτει 2018.
Εάν παρ’ όλα αυτά, όπως διατείνεστε, υπάρχει επικαιροποίηση αυτού του σχεδίου, που απαντά στα αγωνιώδη ερωτήματα των υπογραφόντων την παρούσα, αλλά και χιλιάδων άλλων δημοτών Διονύσου, γιατί δεν δημοσιεύσατε αυτήν αλλά αρκεστήκατε στο προ τριετίας αναφερόμενο;
Επειδή οι πολίτες-δημότες Διονύσου δεν ενδιαφέρονται να διαβάσουν «αναπαραχθείσες εκθέσεις ιδεών και θεωρίες» ούτε αγωνιούν τόσο για τις συνεργατικές αρμοδιότητες των εμπλεκομένων με την καταπολέμηση μιας ενδεχόμενης πυρκαγιάς, αλλά νοιάζονται για το ουσιώδες και συγκεκριμένο, κρίσιμο για την επιβίωσή τους, ήτοι τη διάσωση των ιδίων και των περιουσιών τους, αλλά και του δασικού πλούτου της περιοχής, και θέλουν να γνωρίζουν εάν, εκτελώντας το υπηρεσιακό σας καθήκον τόσο εσείς όσο και οι υπηρεσίες του Δήμου, έχετε μεριμνήσει να έχετε σε πλήρη ετοιμότητα και λειτουργία τα σωστικά μέσα και τα μέσα προλήψεως και σε συνάρτηση με αυτό εάν αφουγκράζεστε τις συγκεκριμένες καταγγελίες εκατοντάδων δημοτών για ελλείψεις στον τομέα αυτό και εάν έχετε την πρόθεση να τις καλύψετε έστω και τώρα.
Έχουν συντηρηθεί τα οχήματα δασοπυρόσβεσης του Δήμου; Είναι επανδρωμένα πλήρως;
Ελέγχθηκε και πότε εάν οι πυροσβεστικοί κρουνοί λειτουργούν και  έχουν επισκευαστεί όσοι βρέθηκε ότι δεν λειτουργούσαν; Ποιοι το πιστοποιούν αυτό και πώς θα είναι ενήμερες πυροσβεστικές δυνάμεις από άλλες περιοχές σε περίπτωση που χρειαστεί να συνδράμουν το έργο της πυρόσβεσης;
Ελέγχθηκε εάν οι υδατοδεξαμενές είναι πλήρεις ύδατος και σε ποιες από αυτές λειτουργεί μηχανισμός ραγδαίου καταιωνισμού;
Προ ολίγων ημερών συγκαλέσατε έκτακτη σύσκεψη με θέμα τη διάνοιξη δασικών δρόμων για την πρόσβαση των πυροσβεστικών μέσων -που βέβαια κατά κανόνα εκτελείται μετά το πέρας των εαρινών βροχοπτώσεων βάσει διεθνών προδιαγραφών και μελετών και όχι μεσούσης της αντιπυρικής περιόδου. Κάλλιο αργά παρά ποτέ, αρκεί οι αποφάσεις να υλοποιηθούν το συντομότερο και να μην παραμείνουν στα χαρτιά.
Οι ήδη υπάρχοντες δασικοί δρόμοι έχουν προσβασιμότητα και βατότητα από τα πυροσβεστικά οχήματα βαρέως τύπου; Πού θα διανοιχθούν νέοι δασικοί δρόμοι και βάσει ποιας μελέτης και κυρίως πότε;
Κατόπιν των ανωτέρω προκύπτει ανάγλυφος η ευθύνη σας, η οποία πηγάζει από τις κατά νόμον αρμοδιότητες που σας αφορούν στο πλαίσιο της πυροπρολήψεως και πυροπροστασίας και καταστολής φαινομένων πυρκαγιάς.
Συγκεκριμένα ο Δήμος οφείλει:
Εν όψει της αντιπυρικής περιόδου από 1η Μαΐου έως 31η Οκτωβρίου και σύμφωνα με την υπ. αριθμό 4/2012 (ΦΕΚ 1346/25-4-2012 Τεύχος ΒΆ) Πυροσβεστική Διάταξη, πρέπει οι ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές οικοπέδων και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100μ. από τα όριά τους, να προβούν στην αποψίλωση αυτών από τα ξερά χόρτα και στην απομάκρυνσή τους, στην απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων εύφλεκτων υλικών και αντικειμένων, προς αποτροπή του κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της.
Βάσει του Ν. 3852/2010 άρθρο 94 παρ.26 σε περίπτωση μη συμμόρφωσης επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 0,50 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο. Επιπλέον βεβαιώνεται σε βάρος των ιδιοκτητών, νομέων και επικαρπωτών που δεν συμμορφώνονται, η δαπάνη καθαρισμού των οικοπέδων τους και υποβάλλεται μήνυση για το αδίκημα του αρ. 433 του Ποινικού κώδικα.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον Καλλικρατικό νόμο 3852/2010 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄- ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΜΕΝΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ, Άρθρο 94 ‘Πρόσθετες αρμοδιότητες δήμων» 1. Στο άρθρο 75 παρ. Ι του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και υπό τον τομέα β΄ («Περιβάλλον») προστίθενται οι ακόλουθες αρμοδιότητες: Παράγραφος 26. Η μέριμνα, σύμφωνα με τις ισχύουσες πυροσβεστικές διατάξεις, για την τήρηση των υποχρεώσεων καθαρισμού, από τους ιδιοκτήτες, νομείς, και επικαρπωτές, των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων από τα όριά τους, καθώς και η υποχρέωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού από τους δήμους, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων. Σε βάρος εκείνων που δεν συμμορφώνονται επιβάλλεται πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών, ανά τετραγωνικό μέτρο του οικείου χώρου, το οποίο και αποτελεί έσοδο του οικείου δήμου, βεβαιούται εις βάρος τους η ισόποση σχετική δαπάνη του δήμου προς καθαρισμό και υποβάλλεται μήνυση για το αδίκημα του άρθρου 433 του Ποινικού Κώδικα.
Έχετε προβεί στον καθαρισμό οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων εντός Δήμου Διονύσου, στην αποψίλωση αυτών από τα ξερά χόρτα και στην απομάκρυνσή τους, καθώς και στην απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων εύφλεκτων υλικών και αντικειμένων; Εάν ναι σε ποιους χώρους και σε ποιες περιοχές; Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί ο καθαρισμός όλων των χώρων του Δήμου (δεδομένου ότι πληθαίνουν οι καταγγελίες δημοτών για σημεία που δεν έχουν καθαριστεί);
Επιπροσθέτως, βάσει της Πυρ. Διάταξης 4/2012, η οποία κινείται σε αυτό το πλαίσιο ο Δήμος υποχρεούται να απομακρύνει τα υπολείμματα καθαρισμού της βλάστησης που ενεργείται από ιδιοκτήτες στις κατοικίες τους, αλλά και στους περιβάλλοντες χώρους αυτών.
Έχετε απομακρύνει τους σωρούς υπολειμμάτων φυτικής μάζας, όπου σας το έχουν υποδείξει οι δημότες; Εάν ναι σε ποιες περιπτώσεις και πότε; Επίσης πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση υπολειμμάτων φυτικής μάζας (δεδομένου ότι πληθαίνουν οι καταγγελίες δημοτών για σημεία όπου σωρεύονται επί μακρό χρονικό διάστημα υπολείμματα φυτικής μάζας); Θα αποσυρθεί η παράνομη, προκλητική και επικίνδυνη απόφαση που ορίζει ότι ο Δήμος δεν θα προβεί σε περισυλλογή υπολειμμάτων φυτικής μάζας και οι δημότες πρέπει ιδίοις εξόδοις να το κάνουν;
Επειδή περαιτέρω αγνοείτε συστηματικά προτάσεις από τα Σωματεία Πολιτικής Προστασίας Εθελοντών του Δήμου για την επισκευή παλαιών κρουνών, εγκατάσταση πυροσβεστικών αγωγών με τοποθέτηση μπεκ ψεκασμού νερού σε όλο το μήκος ρεμάτων που διασχίζουν δασικές περιοχές εφαπτόμενες του αστικού ιστού των πόλεων μας. Επί παραδείγματι, προσφάτως δε, στη συνεδρίαση της 23-7-2018 του τοπικού συμβουλίου Κρυονερίου ο Πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου, Δ. Χριστόπουλος, αρνήθηκε να προσθέσει στην εισήγηση των προτάσεων του για το τεχνικό πρόγραμμα 2019, εκτός άλλων, και τις προτάσεις του αρωγού στις περιπτώσεις πυρκαγιάς και συναρμόδιου Σωματείου Πολιτικής Προστασίας Εθελοντών Κρυονερίου (Σ.Π.Π.Ε.Κ.). 
Επειδή στο Άρθρου 108 Ν.4249/2014 παρ. 5 στ. ορίζεται ότι:
«Μεριμνά για την οργανωμένη απομάκρυνση των πολιτών από μία περιοχή για λόγους προστασίας της ζωής ή της υγείας τους από εξελισσόμενη ή από επικείμενη καταστροφή. Η λήψη της απόφασης για την οργανωμένη απομάκρυνση των πολιτών αποτελεί ευθύνη των κατά τόπους Δημάρχων, οι οποίοι έχουν το συντονισμό του έργου πολιτικής προστασίας για την αντιμετώπιση της καταστροφής σε τοπικό επίπεδο.»
Αποτελεί, λοιπόν, αποκλειστική αρμοδιότητα του Δημάρχου η λήψη απόφασης για την οργανωμένη απομάκρυνση των πολιτών και την εκκένωση των οικισμών. Ένα τέτοιο σχέδιο προϋποθέτει όχι μόνο τον καθορισμό των χώρων συγκέντρωσης των πολιτών ανά περιοχή, αλλά και την συγκεκριμενοποίηση των οδών διαφυγής ανά περιοχή δημοτικής ενότητας. Σε κάτι τέτοιο λαμβάνονται υπ’ όψιν τα δεκάδες στατιστικά στοιχεία που υπάρχουν από παρελθούσες πυρκαγιές στην περιοχή, που μπορεί να αποτελέσουν βοήθημα εάν ο μη γένοιτο παραστεί ανάγκη προστασίας της ανθρώπινης ζωής και πρέπει να έχουν ως γνώμονα την εκ των προτέρων γνώση και εμπέδωση μιας τέτοιας -απευκταίας βέβαια- διαδικασίας από τους δημότες, η οποία επιτυγχάνεται με πολλαπλές ασκήσεις και συνεχή ενημέρωση των δημοτών. Υπάρχει τέτοιο συγκεκριμένο και σαφές σχέδιο εκκένωσης των οικισμών; Κάτι τέτοιο δεν έχει ανακοινωθεί παρότι έχει ζητηθεί επανειλημμένως. Γιατί εάν υπάρχει δεν ενημερώνετε τους δημότες;  
Όλα τα ανωτέρω, τα οποία ενδεικτικά αναφέρονται και δεν καλύπτουν όλο το φάσμα υποχρεώσεων και καθηκόντων του Δήμου σχετικά με την προστασία των δημοτών αλλά και του φυσικού περιβάλλοντος από πυρκαγιά, αποτελούν κρίσιμους και πολλές φορές καθοριστικούς παράγοντες αντιμετώπισης των πυρκαγιών. 
Επιπροσθέτως, σας επισημαίνουμε ότι σε περίπτωση καταστρατηγήσεως και πλημμελούς εκτέλεσης των ως άνω αλλά και συναφών καθηκόντων ενέχεστε για αστικές και ποινικές ευθύνες ως αιρετός και με την ιδιότητάς σας ως Δημάρχου, κατά νόμον θεωρούμενος ως υπάλληλος-προϊστάμενος όλων των υπηρεσιών του Δήμου. Επί παραδείγματι,  πέραν της ενδεχόμενης παραβάσεως καθήκοντος κατ’ άρθρο 259 Π.Κ., ενέχεστε και για έκθεση του άρθρου 306 Π.Κ. Συγκεκριμένα, κατά το άρθρο αυτό «όποιος εκθέτει άλλον και έτσι τον καθιστά αβοήθητο, καθώς και όποιος με πρόθεση αφήνει αβοήθητο ένα πρόσωπο που το έχει στην προστασία του ή που έχει υποχρέωση να το διατρέφει και να το περιθάλπει ή να το μεταφέρει ή ένα πρόσωπο που ο ίδιος το τραυμάτισε υπαίτια, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών (παρ. 1). Αν η πράξη προκάλεσε στον παθόντα: α) βαριά βλάβη στην υγεία του επιβάλλεται κάθειρξη μέχρι δέκα ετών, β) το θάνατό του, επιβάλλεται κάθειρξη τουλάχιστον έξι (6) ετών. Από τις διατάξεις αυτές, προκύπτει, ότι η αντικειμενική υπόσταση του εγκλήματος της έκθεσης, το οποίο είναι έγκλημα συγκεκριμένης διακινδύνευσης και γνήσιο πολύτροπο (υπαλλακτικά μικτό), τελείται με δύο τρόπους: α) με την έκθεση άλλου, έτσι ώστε να καταστεί αβοήθητος (έκθεση σε στενή έννοια) β) με την άφεση αβοήθητου του προσώπου που βρίσκεται υπό την προστασία κ.λ.π. του δράστη. Ειδικότερα, ο πρώτος τρόπος του εγκλήματος της έκθεσης, σε στενή έννοια, υπάρχει όταν με μια θετική ενέργεια του δράστη, το θύμα μετατοπίζεται από ασφαλή θέση σε μια ανασφαλή και έτσι εκτίθεται σε κίνδυνο ζωής (ή σωματικής ακεραιότητας). Η αβοήθητη θέση, στην οποία περιάγεται το θύμα, πρέπει να είναι τέτοια, που να μην μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του και να μην αναμένεται με ασφάλεια ή έστω μεγάλη πιθανότητα βοήθεια απ' έξω για την αποτροπή του κινδύνου. Ο δεύτερος δε τρόπος πραγμάτωσης του εγκλήματος "η άφεση αβοήθητου", ως έγκλημα γνήσιο παράλειψης, διαρκές και ουσιαστικό, (αφού το αποτέλεσμα είναι η διακινδύνευση του θύματος),συντελείται, όταν ο δράστης αφήνει αβοήθητο πρόσωπο, δηλαδή δεν παύει ή δεν εξουδετερώνει τον κίνδυνο που απειλεί το πρόσωπο που έχει στην προστασία του ή που του έχει την υποχρέωση διατροφής και περίθαλψης ή μεταφοράς κλπ. Σε αντίθεση με την έκθεση σε στενή έννοια, εδώ το θύμα βρίσκεται ήδη σε κατάσταση κινδύνου, χωρίς και πάλι να είναι πιθανή από αλλού η βοήθειά του. Για την πραγμάτωση του δεύτερου αυτού τρόπου του εγκλήματος της έκθεσης δεν είναι απαραίτητο να εγκαταλειφθεί, με την έννοια του τοπικού χωρισμού, το θύμα αβοήθητο, αλλά αρκεί να αφεθεί τούτο αβοήθητο. Για την υποκειμενική υπόσταση του εγκλήματος της έκθεσης απαιτείται να έχει ο δράστης δόλο έστω και ενδεχόμενο, να αποδέχεται δηλαδή ο δράστης τον κίνδυνο για τη ζωή (ή τη σωματική ακεραιότητα) του θύματος και όχι το θάνατο (ή τη σωματική του βλάβη), διότι, αν συμβαίνει το δεύτερο, υπάρχει απόπειρα ανθρωποκτονίας (ή σωματικής βλάβης). Ο δράστης αποδέχεται τον κίνδυνο για τη ζωή (ή την σωματική ακεραιότητα), όταν ελπίζει ότι ο θάνατος (ή η σωματική βλάβη) δεν θα επέλθει.» Επιπροσθέτως με τις διατάξεις του ανωτέρω άρθρου συνέχεται και αυτό του άρθρου 307 Π.Κ. περί παράλειψης λυτρώσεως από κινδύνου ζωής.

Επειδή σκοπός της παρούσης δεν είναι τόσο ο ενδεχόμενος καταλογισμός των ποινικών και αστικών ευθυνών σας, αλλά η ανάληψη όλων εκείνων των αναγκαίων μέτρων για την αποτελεσματική και πλήρη θωράκιση του Δήμου από  φαινόμενα που ανά πάσα στιγμή μπορεί να προκληθούν από την εκδήλωση δασικών πυρκαγιών.

Επειδή αγωνιούμε, βλέποντας ότι ακολουθείτε τις εξελίξεις, ότι δεν λαμβάνετε τα ουσιώδη προληπτικά μέτρα, ότι δεν ενημερώνετε ως οφείλετε επί συγκεκριμένου και όχι ασαφούς σχεδίου τους δημότες.

Επειδή νιώθουμε έκθετοι σε κινδύνους, που απειλούν την περιουσία αλλά και τη ζωή  τη δική μας και των παιδιών μας.

Επειδή η παρούσα δεν αποτελεί προϊόν στείρας πολιτικής αντιπαράθεσης, όπως δυστυχώς συνήθως εκλαμβάνετε κάθε φωνή εντός Δήμου που σας θέτει προ των ευθυνών σας.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ

Εντός τριών (3) εργασίμων ημερών από λήψεως της παρούσης να ανακοινώσετε  επικαιροποιημένο, συγκεκριμένο σχέδιο αντιμετώπισης πυρκαγιάς  στον Δήμο Διονύσου, τα συγκεκριμένα μέτρα πρόληψης ανά περιοχή, τη διαθεσιμότητα με συγκεκριμένα στοιχεία των κύριων και δευτερογενών σωστικών μέσων και με παν πρόσφορο μέσο να κοινοποιηθεί αυτό στο σύνολο των δημοτών-κατοίκων.

ΖΗΤΟΥΜΕ επίσης να μας απαντήσετε σε όλα τα πιεστικά και κρίσιμα προαναφερθέντα ερωτήματα.

ΑΛΛΩΣ ΣΑΣ ΔΗΛΟΥΜΕ

Ότι σε περίπτωση που δεν έχετε λάβει κάθε πρόσφορο μέτρο και δεν προβείτε σε κάθε ενδεδειγμένη ενέργεια, όπως οι προαναφερθείσες, για την πρόληψη και προστασία από ενδεχόμενη πυρκαγιά, περαιτέρω δε, συμβάλλετε κατ’ αυτόν τον τρόπο, σε σχέση αιτίου προς αιτιατόν στην έναρξη ή στην εξάπλωσή της, ιδία στην απευκταία περίπτωση στην οποία θιγεί η περιουσία ή και η ζωή ακόμη ημών ή οικείων μας ή ακόμα και το περιαστικό φυσικό περιβάλλον θα σας καταλογίσουμε ακέραια την ευθύνη που σας αναλογεί, καταφεύγοντες ενώπιον των αρμοδίων δικαστικών ή εισαγγελικών αρχών και δια παντός νομίμου μέσου θα επιδιώξουμε την ανόρθωση κάθε ζημίας ή ηθικής βλάβης υφιστάμεθα ή ήθελε υποστούμε στο μέλλον από την  παράνομη δια παραλείψεως ή ενεργείας συμπεριφορά σας.

Επιφυλασσόμενοι παντός ετέρου δικαιώματός μας για την προάσπιση των νομίμων δικαιωμάτων μας. 

Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής εντέλλεται δια την επίδοσιν της παρούσης προς ον απευθύνεται, προς γνώσιν του και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφων ολόκληρον την παρούσαν στη σχετική έκθεσιν επιδόσεώς της.


                                                                                    Κρυονέρι, 30 Ιουλίου 2018

                                                                                     Ο Πληρεξούσιος Δικηγόρος
  και εξωδίκως δηλών

                                                                                      Νικόλαος Α. Παπαϊωάννου