ΟΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ, ΓΙΑ ΤΟ "ΟΧΙ" ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ !


ΤΟΥΣ ΕΔΩΣΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΤΟΥ ΣΤΟ FACEBOOK, Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΛΥΡΟΥΔΙΑΣ. ΕΙΧΑΝ ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ ΟΙ ΣΚΛΗΡΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ" ΚΑΙ ΤΗ "ΝΕΑ ΠΝΟΗ"...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΛΥΡΟΥΔΙΑ, ΥΦΑΝΤΗ, ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΤΟΥ, ΚΑΛΑΦΑΤΕΛΗ, ΜΠΙΤΑΚΟΥ, ΣΠΗΛΙΩΤΗ, ΑΥΓΕΡΗ ΚΑΙ ΚΑΝΑΤΣΟΥΛΗ...

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

Πολύς λόγος...
Για 'οσους διαβάζουν, κατανοούν και ενδιαφέρονται για τη συμμετοχή στην διαδικασία για το... ΘΕΜΑ 18ο αντιγράφω από τα πρακτικά και διατηρώ την ορθογραφία.

Ευ.Λυρούδιας

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ο Αντιδήμαρχος κ. Λυρούδιας έχει τον λόγο.

ΛΥΡΟΥΔΙΑΣ: Κύριε Πρόεδρε, ευχαριστώ που μου δίνετε τον λόγο. Θα σας εκπλήξω διότι είναι η πρώτη φορά που θα εκφράσω έντονες ανησυχίες για μια τέτοιου είδους Επιτροπή εν πλήρη γνώση ότι το καλύτερο είναι ο εχθρός του καλού. Η Επιτροπή αυτή έρχεται να αντιμετωπίσει το ζήτημα της συμμετοχής του πολίτη στις αναπτυξιακές διαδικασίες. Το ζήτημα της συμμετοχής του πολίτη στις αναπτυξιακές διαδικασίες, δηλαδή στην πολεοδομία, στην ανάπτυξη, στον σχεδιασμό, στην καθημερινότητα είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό πράγμα και πρέπει να σχεδιάζεται και να μελετάται με έναν ορθό τρόπο. Είναι υπό τον τίτλον της συμμετοχής, για όποιους θέλουν να περάσουν και από την Υπηρεσία να τους χαρίσω ένα βιβλίο μου που είναι ένα από τα πέντε κεφάλαια του βιβλίου "Πολιτική και επιστήμη στον πολεοδομικό σχεδιασμό". Ποιό είναι το κεντρικό ζητούμενο σε αυτές τις περιπτώσεις: Είναι να εξασφαλιστεί η από τα κάτω προς τα πάνω επιρροή στις αποφάσεις. Είναι η λεγόμενη bottom - up approach. Στα ελληνικά δεν την έχουμε συνηθίσει. Και έρχεται η διαδικασία αυτή την οποίαν υποδειγματικά διεξήλθε ο κ. Αντιδήμαρχος απ' ότι συζητήσαμε, πλην όμως εφήρμοσε έναν κανονισμό του οποίου τα βασικά στοιχεία του ευρωπαϊκού κεκτημένου της δημοκρατίας δεν πληρούνται. Και θα το επικεντρώσω στην έννοια του αδέκαστου συμμετέχοντα. Οι αδέκαστοι συμμετέχοντες είναι αυτοί οι οποίοι πρέπει να μπορούν να εξασφαλίσουν την αντικειμενική άποψη. Δηλαδή π.χ., αν βάλεις έναν κάτοικο που κατοικεί απέναντι σε ένα σχολείο να κρίνει αν είναι απαραίτητο ένα σχολείο μπροστά στο σπίτι του, 95% εφόσον δεν έχει παιδί να πηγαίνει στο σχολείο θα πει, όχι. Αυτός λοιπόν πρέπει να περάσει από μία διαδικασία ώστε να μην μετέχει στην διαδικασία της Επιτροπής Διαβούλευσης. Χωρίς να σημαίνει ότι οι εργασθέντες δεν εξήντλησαν τα όρια του εφικτού. Εξηντλήθησαν τα όρια του εφικτού. Συνδυάζοντας όμως την προσωπική μου εμπειρία καταλήγω στο συμπέρασμα ότι δεν είναι αντιπροσωπευτική η σύνθεση, όχι διότι τα πρόσωπα δεν είναι τα κατάλληλα, αλλά η διαδικασία θα μπορούσε να είναι αντιπροσωπευτική. Τα πρόσωπα μπορεί να είναι τα κατάλληλα, θα είναι όμως τυχαίο το γεγονός να είναι κατάλληλα αυτά τα πρόσωπα, διότι δεν προέρχονται... Και εκ προσωπικής πείρας, συμμετείχα σε Επιτροπή Διαβούλευσης στον Πειραιά ως Πρόεδρος των αρχιτεκτόνων. Γιατί δηλαδή εμείς απαγορεύεται να κάνουμε μεταγραφή ώστε να έχουμε εκπροσώπους όλων των επιστημονικών φορέων οι οποίοι μετέχουν στον σχεδιασμό, στην ανάπτυξη, στον πολιτισμό, στην εκπαίδευση, στην παιδεία, ώστε να διευρύνονται οι ορίζοντες μιας κοινωνίας με ενέσεις από τον κόσμο ο οποίος δεν ήθελε να εκθέσει τον εαυτό του στη βάσανο της ψηφοθηρίας. Θα πρότεινα λοιπόν είτε να ανασχεδιαστεί η σύνθεση της Επιτροπής και σε μία αντίθετη περίπτωση χωρίς να σημαίνει ότι κρίνω την διαδικασία η οποία μου είπαν ότι είναι ανελαστική, δεν θα μπορέσω να ψηφίσω αυτό, θα το εκφράσω με ένα λευκό. 

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Επειδή είναι ένα θέμα που το θεωρώ πάρα πολύ σοβαρό και επειδή και εγώ δεν θα το ψηφίσω, οφείλω να το δικαιολογήσω. Θεωρώ ότι ο αριθμός των 36 μελών της Επιτροπής όπως ορίζεται από τον κανονισμό λειτουργίας της, είναι μεγάλος παρ' ότι είναι μέσα στα πλαίσια του άρθρου 76 του Ν. 3852/2010 που ορίζει ότι τα μέλη μπορεί να είναι από 25 έως 50. Και αυτό γιατί ο μεγάλος αριθμός των μελών της Επιτροπής την καθιστά δυσλειτουργική, κατά τη γνώμη μου βέβαια όλα αυτά και στη φάση των συζητήσεων για την λήψη αποφάσεων - εισηγήσεων προς τον Δήμο θα παρουσιάζει περισσότερα προβλήματα και τριβές. Πιστεύω ότι πρέπει να γίνει τροποποίηση του κανονισμού λειτουργίας και να προβλέπει 25 μέλη, αριθμό τον οποίον κρίνω επαρκέστατο. Δεύτερο: Από τη συγκεκριμένη συγκρότηση της Επιτροπής που παρουσιάζεται στην εισήγηση λείπουν τρεις βασικοί φορείς που κατά προτεραιότητα προβλέπει ο νόμος: α) Τοπικών εμπορικών και επαγγελματικών συλλόγων και οργανώσεων, β) των επιστημονικών συλλόγων και φορέων, γ) των τοπικών οργανώσεων εργαζομένων και εργοδοτών. Θα ισχυριστεί κανείς ότι οι ανωτέρω σύλλογοι δεν υπάρχουν στην περιοχή, γιατί αυτοί ιδρύονται κυρίως στους Δήμους των πρωτευουσών Νομών ή σε πολύ μεγάλους (Δήμους). Αυτός πιστεύω πως είναι και ένας από τους λόγους που Επιτροπές Διαβούλευσης στη συντριπτική πλειοψηφία τω Δήμων της χώρας δεν έχουν συγκροτηθεί. Επιτροπή Διαβούλευσης χωρίς επιστημονικούς φορείς (Δικηγορικό Σύλλογο, Σύλλογο Μηχανικών, Ιατρών, Φαρμακοποιών) και τους εμπορικούς επαγγελματικούς συλλόγους, στηριζόμενη μόνο σε πληθώρα συλλόγων γονέων, σχολικών μονάδων και αθλητικών σωματείων, κατά τη γνώμη μου δεν ανταποκρίνεται στο πνεύμα της συγκρότησης Επιτροπής Διαβούλευσης του νομοθέτη. Τρίτο: Τέλος, στο άρθρο 76 παρ. 1 του Ν. 3852/2010 αναφέρει σαφέστατα ότι στις συνεδριάσεις εκτός των άλλων καλούνται χωρίς δικαίωμα ψήφου, άλλωστε το είπε και ο κ. Σπηλιώτης προηγουμένως, και εκπρόσωποι των τοπικών οργανώσεων πολιτικών κομμάτων. Ομως, από τη συγκρότηση της συγκεκριμένης Επιτροπής Διαβούλευσης μετέχουν μετά ψήφου στελέχη τοπικών οργανώσεων πολιτικών κομμάτων, με το μανδύα των εκπροσώπων συλλόγων κλπ. Μετά από αυτά, εγώ θα ψηφίσω αρνητικά. Ο κ. Σπηλιώτης έχει τον λόγο.

ΣΠΗΛΙΩΤΗΣ: Είναι η αρχή. Και θα μπορούσαμε να πούμε, δεν μετέχουν και άλλοι φορείς. Ομως είναι η αρχή να ξεκινήσει κάτι. Και μάλιστα, ένα βήμα διαλόγου. Στο χέρι μας είναι αυτό το βήμα να το κάνουμε πιο ψηλό, να αναδειχθεί περισσότερο ο πολίτης. Επιπλέον, θέλω να τονίσω το εξής: Ολα αυτά που είπατε κ. Πρόεδρε σωστά είναι, να υπάρχουν σύλλογοι κλπ. Γνωρίζω από τα λίγα που παρακολουθώ ότι στα πλαίσια της αλλαγής του νόμου ή βασικών διατάξεων του νόμου του "Καλλικράτη" θα είναι στη διάθεσή μας σε λίγο καιρό ζητήματα που μπορεί να εκφράσουμε την άποψή μας και να τα βελτιώσουμε ή να αρνηθούμε κλπ. Ετσι λοιπόν νομίζω ότι χωρίς να αποκλείεται στις λειτουργίες της Επιτροπής το να προσκληθούν ειδικοί επιστήμονες όπως είπε ο κ. Αντιδήμαρχος, αυτό επιβάλλεται και θα το κάνουν νομίζω όσοι συμμετέχουν. Ας δώσουμε τη δυνατότητα σε μια ομάδα ανθρώπων που επιλέγονται με μια διαδικασία να εκφραστεί έστω και εισηγητικά. Να δοκιμάσει ο πολίτης τις δυνάμεις του. Ας το κάνουμε. Και εμείς εδώ είμαστε, να βελτιώσουμε τα όποια αρνητικά παρουσιαστούν. Αλλά μην αποκλείσουμε αυτή τη δημοκρατική, έστω συγκαλυμμένα ή μη συμμετοχή των φορέων και των εκπροσώπων. Με συγχωρείτε που πήρα τον λόγο για δεύτερη φορά.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ο κ. Αντιδήμαρχος έχει τον λόγο.

ΥΦΑΝΤΗΣ: Θα υπερασπιστώ την εισήγηση διότι θεωρώ ότι βρίσκομαι στο πλαίσιο πρώτον της εντολής του Δημάρχου, δεύτερον της πολιτικής της Δημοτικής Αρχής η οποία έχει εκφραστεί και προεκλογικά και είναι και δέσμευσή μας. Την απήλαυσα την αντι-εισήγηση του κ. Λυρούδια, κυρίως εξαιτίας των εξαιρετικών ελληνικών του. Απήλαυσα επίσης και την αντι-εισήγηση του κ. Προέδρου που ως θεματοφύλακας των θεσμικών οργάνων θα έπρεπε να το υποστηρίξει, κατά τη γνώμη μου πάντα. Οι αιτιάσεις σας, κ. Πρόεδρε, νομίζω ότι δεν ευσταθούν διότι όπως σας είπαμε επανειλημμένα, οι σύλλογοι αυτοί στους οποίους αναφέρεστε και για τα θεσμικά όργανα δεν υπάρχουν. Από εκεί και πέρα, προφανώς η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης είναι ένα όργανο θεσμικό, έχει όλες τις δυνατότητες που ο νομοθέτης έχει προβλέψει. Ο κανονισμός τον οποίον σεβαστήκαμε είναι ο κανονισμός ο οποίος έχει ψηφιστεί από την προηγούμενη δημοτική περίοδο και εκτιμώ και σεμνύνομαι να λέγω, ευχαριστώντας και του συναδέλφους που συμμετείχαν, ότι καταφέραμε να φέρουμε ενώπιόν σας μία Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης με 35 μέλη. Αποφασίσαμε να είναι 35 όντως για να είναι λιγότερα από το μάξιμουμ που προβλέπει ο νομοθέτης και να έχουμε την μεγαλύτερη δυνατή εκπροσώπηση. Απαντώ στο αριθμητικό μέλος. Από εκεί και πέρα, σας ξαναλέω, υπερασπίζομαι την πολιτική της Δημοτικής Αρχής.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Εντάξει, μπορεί να είναι της Δημοτικής Αρχής, αλλά και ο κάθε Σύμβουλος έχει την προσωπική του άποψη. Αλλά θα πω κάτι: Αν ο Δήμος Αθηναίων έχει 50, εμάς θεωρώ ότι είναι πολλοί οι 36. Σε αυτά που είπα επιμένω εγώ. Ο κ. Δήμαρχος έχει τον λόγο.

ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Εγώ από τη μεριά μου θέλω να πω ότι εκτιμώ ότι η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης για τον Δήμο Διονύσου είναι ένα πείραμα το οποίο, το είπα και στην δημοτική ομάδα, δεν θα έπρεπε να το αντιμετωπίσουμε φοβικά. Δυστυχώς ανεξάρτητα από τις διαφωνίες που υπάρχουν οι οποίες είναι θεμιτές, ο καθένας έχει τις απόψεις του, διαπιστώνω ότι ακόμα και αν μέσα στην αίθουσα είχαμε ομοφωνία, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ο απαιτούμενος αριθμός για να στηριχθεί. Χρειάζονται 27.

ΥΦΑΝΤΗΣ: ... Υπήρχαν συνάδελφοι κ. Δήμαρχε, που έφυγαν πριν από 3 λεπτά.

ΜΠΙΤΑΚΟΣ: Κύριε Δήμαρχε, να αποσύρετε το θέμα τότε, να μη μπει σε ψηφοφορία λοιπόν και να επανέλθει το θέμα και να είναι και 1ο σε επόμενη ημερήσια διάταξη και να ενημερωθούν και τηλεφωνικά όλοι οι Δημοτικοί Σύμβουλοι. Είναι στενάχωρα αυτά που ακούστηκαν και στενάχωρα ακόμα περισσότερο να ακούγονται και από Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Εάν η άποψή μου δεν σας αρέσει, δικαίωμά σας.

ΜΠΙΤΑΚΟΣ: Δεν μου αρέσει και έχω κάθε δικαίωμα να την κρίνω, Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Αλλά δεν δέχομαι να (κρίνετε) εσείς ποιά είναι η άποψή μου.

ΜΠΙΤΑΚΟΣ: Εχω κάθε δικαίωμα να την κρίνω.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Και εγώ κρίνω την δική σας. Και διαφωνώ λοιπόν.

ΜΠΙΤΑΚΟΣ: Πολύ σωστά, καλά κάνετε. Δήμαρχε, εφόσον λοιπόν θεωρείτε ότι αυτός ο θεσμός μπορεί να προσφέρει στον Δήμο μας, οφείλετε να αποσύρετε το θέμα και να επανέλθει.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Στα 6/5 σε όλη την Ελλάδα δεν υπάρχουν...

ΜΠΙΤΑΚΟΣ: Μπράβο! Και να μην υπάρξει ούτε στον Δήμο Διονύσου!

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ψηφίστε το. Εγώ το εξήγησα γιατί δεν ψηφίζω. Και έχω λόγο και άποψη.

ΚΑΝΑΤΣΟΥΛΗΣ: Αρα, συνεχίζει η θέση σας η προηγούμενη.

ΜΠΙΤΑΚΟΣ: Επειδή δεν μπορούν άλλοι Δήμοι να μην το ψηφίσουμε και εμείς! Ωραία λογική, μπράβο!

ΤΑΟΥΞΗ: ... (παρεμβαίνει εκτός μικροφώνου)

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Κάνετε λάθος, δεν το προβλέπει αυτό ο κανονισμός. Κυρία Ταουξή, δεν το προβλέπει, και δεν θα μου κάνετε μαθήματα κανονισμού διότι δεν τα ξέρετε. Παρακαλώ κύριοι, σε ψηφοφορία το θέμα.

ΣΠΗΛΙΩΤΗΣ: Γιατί διακινδυνεύετε την άρνηση; Γιατί διακινδυνεύετε να απορριφθεί η πρόταση;

ΥΦΑΝΤΗΣ: Γιατί επιδιώκετε θα λέτε, όχι γιατί διακινδυνεύετε.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Κύριε Σπηλιώτη, εμένα η άποψή μου αυτή, αφού τη θέλετε, δεν εκφράστηκε μόνο εδώ. Εκφράστηκε και μέσα στην ομάδα και το ξέρει ο κ. Υφαντής. Δεν είμαι βαλτός από κανέναν εγώ!

ΑΥΓΕΡΗ: Μα γιατί το παίρνετε προσωπικά κ. Πρόεδρε αυτό;

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Και γιατί δηλαδή πρέπει να μου πει εμένα κάποιος τί θα κάνω; (Ψηφοφορία)

ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Ο κ. Γιαννουλάτος, όχι. Ο κ. Μπάσης, ναι. Ο κ. Τσούκας, ναι. Ο κ. Αφάρας, απών. Η κ. Μαγγίνα, ναι. Ο κ. Δαρδαμάνης, ναι. Ο κ. Αλεξανδρής, απών. Η κ. Πέππα, ναι. Η κ. Ρηγοπούλου, ναι. Ο κ. Κοκμοτός, ναι. Η κ. Ταουξή, ναι. Ο κ. Χρονόπουλος, απών. Η κ. Αγαθοκλέους, απούσα. Ο κ. Στάικος, απών. Ο κ. Κωστάκης, ναι. Ο κ. Κρητικός, όχι. Η κ. Στασινοπούλου, απούσα. Ο κ. Υφαντής, ναι. Η κ. Ντούντα, ναι. Ο κ. Λυρούδιας, λευκό. Η κ. Ζώτου, απούσα. Η κ. Γκιζελή, λευκό. Ο κ. Ράικος, λευκό. Ο κ. Μπέτσης, λευκό. Η κ. Καγιαλή, απούσα. Ο κ. Καλαφατέλης.

ΚΑΛΑΦΑΤΕΛΗΣ: Δείχνετε το πρόσωπό σας. Ναι. Εμείς, η παράταξή μας πάντα την ήθελε.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Ο κ. Καλαφατέλης, ναι. Ο κ. Κοντάκης, απών. Ο κ. Κριεμάδης, ναι. Ο κ. Τσιλιγκίρης, ναι. Ο κ. Χιώτης, απών. Ο κ. Ιωαννίδης, ναι. Ο κ. Ισσαρης, απών. Ο κ. Κανατσούλης, ναι. Ο κ. Τσουδερός, ναι. Ο κ. Μπιτάκος.

ΜΠΙΤΑΚΟΣ: Μια ευκαιρία για ένα άνοιγμα στην κοινωνία και συμμετοχή των δημοτών, και την μπλοκάρετε και την αντιμετωπίζετε με τέτοιο τρόπο, εμείς αποχωρούμε σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Ο κ. Μπιτάκος, απών. Η κ. Αυγέρη, απούσα. Η κ. Λουκάτου, απούσα. Ο κ. Φωτάκης, απών. Ο κ. Ζυγούνας, απών. Ο κ. Σπηλιώτης.

ΣΠΗΛΙΩΤΗΣ: Ακολουθώ την υπόλοιπη αντιπολίτευση και υπερθεματίζω.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Ο κ. Σπηλιώτης, απών. Η κ. Σώκου, απούσα. Κύριε Πρόεδρε, 17 ναι, 2 όχι, 4 λευκά και 18 απόντες.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Το θέμα πήρε 17 ναι, 2 όχι και 4 λευκά. Επειδή απαιτούνται 27 ψήφοι, θεωρείται ότι έχει απορριφθεί.